Iratkozzon fel a hírlevelünkre!
Fel Le
Zsír, ami jót tesz az alakunknak?
2014-04-15 08:26:47

Igen! Az omega-3 zsírsavak központi szerepet kapnak, ha az egészséges táplálkozásról esik szó.

Omega 3-at tartalmazó ételek

Ezek az anyagok védő szerepet töltenek be a szív- és érrendszerben, nélkülözhetetlenek az egészséges agyműködéshez, Zsír, ami jót tesz az alakunknak?a látáshoz és az újszülöttek fejlődéséhez, továbbá kedvezően befolyásolják a vérzsír értékeket, és nem utolsó sorban a halakban található omega-3 zsírsavak pozitív hatást fejtenek ki az immunrendszerre.

Ha szeretnénk, hogy megfelelő mennyiségben hozzájussunk ezekhez a sokoldalú és értékes zsírsavakhoz, fogyasszunk rendszeresen halat, és táplálkozzunk változatosan. Részesítsük előnyben az alfa-linolsavat tartalmazó növényi olajokat (pl. lenolajat, repceolajat) az omega-6-zsísavakat tartalmazó olajokkal szemben! Az olajos magvak is tartalmaznak omega-3-zsírsavakat, ezeket is fogyaszthatjuk, amennyiben nem vagyunk allergiásak a mogyoróra és egyéb diófélékre.

Az omega3-zsírsavak pozitív hatásaiból a sportolók mellett azok is profitálhatnak, akik vigyázni szeretnének a vonalaikra. Nem csak az elfogyasztott zsírok mennyisége számít, hanem a minősége is: a telített zsírokat, amennyire csak lehetséges, cseréljük omega-3-zsírsavakra. Egészséges felnőttek számára napi 300 mg (0,3 g) omega-3-zsírsav fogyasztása ajánlott.

Miért értékesebb a halakban lévő omega-3-zsírsav?

A repce-, a mogyoró- és a len olajában is vannak omega-3-zsírsavak, de ezek a szervezetünkben számos bonyolult változáson esnek át, amíg valóban hasznosítható aktív omega-3-zsírsavakká (EPA, DHA) alakulnak.  Ezzel szemben, amikor halat eszünk – nem mindegy persze, hogy milyen fajtát!- közvetlenül hasznosuló EPA és DHA kerül a szervezetünkbe.

A legnagyobb mennyiségben a makréla, a hering, a lazac, a tonhal és a szardínia tartalmaz értékes omega-3-zsírsavakat.

 

kamaszpanasz.hu

© Minden jog fenntartva! 2011-2019 CIVILHETES